گروه فن آوری اطلاعات سلامت، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی آجا، تهران، ایران ، Mozhgankarimi88@yahoo.com
چکیده: (1509 مشاهده)
مقدمه: هدف مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)، ایجاد روابط جدید، افزایش ارزش مشتری، حفظ مشتری و سودآوری بیشتر است. سیستم مدیریت روابط بیمار (PRM)، یک استراتژی اصلی در مدیریت تعاملات بین سازما نهای مراقبت بهداشتی و مشتریان است. در PRM، تمرکز سازمان ها بر تعیین و تأمین نیازهای بیمار معطوف شده است.
مواد و روش ها: این پژوهش یک مقاله مروری می باشد که با استفاده از روش مطالعه متون کتابخانه ای و جستجو درپایگاه اینترنتی معتبر به بررسی نقش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در بخش مراقبت بهداشتی پرداخته است .
یافته ها: PRM توانایی دستیابی به انسجام بیشتر میان بخش های مراقبت بهداشتی را دارد که به نوبه خود نتایج بالینی و رضایت بیمار را بهبود می بخشد. هم چنین PRM، موجب بهبود سیستم پیگیری بیماران، درک بهتر نیازها و خواسته های ایشان شده و زمینه ی ارائه خدمات مراقبتی بهتر به بیماران را فراهم می کند. افزایش کارایی عملیاتی، متمرکز سازی داده ها، مدیریت بهتر مشتریان فعلی و تقویت تصویر بیمارستان از جمله اثرات اجرای CRM در بیمارستان ها است.
بحث و نتیجه گیری: امروزه بخش مراقبت بهداشتی به یک بازار رقابتی تبدیل شده است و فناوری های نوین نیز محیط مراقبتی را دستخوش تغییرات کرده است. بنابراین سازمان های مراقبت بهداشتی در تلاش هستند تا مشتریان خود را حفظ کنند. مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی است که بینش بیشتر برای مشتریان و نیز تعاملات موثرتر و رضایت بخش برای سازمان های مراقبت بهداشتی را ممکن می سازد.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مقالات کامل دریافت: 1400/3/11 | پذیرش: 1400/7/10 | انتشار: 1400/6/30