دوره 11، شماره 2 - ( علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی (تابستان 1395) 1395 )                   جلد 11 شماره 2 صفحات 15-8 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghi M, Damroodi M, Sinaei Rad A. The study of the Rate of Users Satisfaction with the Book of “Relative Value of Health Services” in 2015. Paramedical Sciences and Military Health 2016; 11 (2) :8-15
URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-77-fa.html
صادقی مجتبی، دامرودی مصطفی، سینایی راد امیر. بررسی میزان رضایت مندی کاربران از کتاب «ارزش نسبی خدمات سلامت » در سال 1394. علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی. 1395; 11 (2) :8-15

URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-77-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی آجا
2- دانشگاه علوم پزشکی آجا ، mostafadamroodi1992@yahoo.com
چکیده:   (5475 مشاهده)

مقدمه: پیشرفت روزافزون علم پزشکی به خصوص ابداع شیوه‌های جدید در تشخیص و درمان و همچنین پیشرفت فناوری و صنایع پزشکی و ورود این فناوری‌ها به سلامت کشور، تغییرات وسیعی را در نظام ارائه خدمات سلامت ایجاد نموده است. لذا ضروری است ارزش نسبی خدمات سلامت با چنین پیشرفت‌هایی هماهنگ و همگام گردد. نظر به اهمیت موضوع و تأثیر جدی آن بر درآمدهای واحدهای ارائه کننده خدمت و هزینه‌های نظام سلامت در بخش‌های مختلف، این پژوهش به بررسی نظرات کاربران از کتاب تعرفه گذاری جدید که در مهرماه سال93 در تمامی بیمارستان‌ها لازم‌الاجرا گردید، می‌پردازد.

مواد و روش‌ها: این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد که در آن60 نفر از پرسنل کادر درمانی شامل جراحان و کارکنان واحد ترخیص بیمارستان‌های ارتش در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفتند. نمونه‌ها بصورت تصادفی ساده انتخاب شدند و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه خود ساخته بود که اعتبار و روایی آن توسط اساتید و کارشناسان خبره مورد تائید قرار گرفت. جهت ارائه شاخص‌های آماری، جداول و نمودارها از نرم افزار آماری spss18 استفاده گردید.

یافته‌ها:  با توجه به ارزیابی صورت گرفته نتایج پژوهش حاکی از آن است که 0/50 درصد کاربران از ساختار کتاب تعرفه جدید رضایت،7/36درصد نظر متوسط  و 4/13درصد کاربران از ساختار کتاب تعرفه جدید ناراضی بودند ،همچنین 35درصد کاربران از سهولت استفاده از کتاب رضایت،3/38درصد نظر متوسط و 7/26درصد کاربران از سهولت استفاده از کتاب تعرفه جدید ناراضی بودند. 4/23درصد کاربران از محتوای کتاب تعرفه جدید رضایت،3/31درصد نظر متوسط و 3/45 درصد کاربران از محتوای کتاب تعرفه جدید ناراضی بودند.

بحث و نتیجه گیری: به نظر می‌رسد خطاهای موجود درکتاب تعرفه گذاری جدید کاهش یافته  و کتاب تعرفه تدوین شده در سال93 از رضایت نسبی کاربران برخوردار بوده اما هنوز تعداد قابل توجهی از مشتریان داخلی یعنی ارائه کنندگان خدمات سلامت،پزشکان و پرسنل حوزه درمان از محتوای کتاب تعرفه جدید ناراضی بوده و  برخی کاربران معتقد بودندکه کتاب تعرفه جدید نتوانسته عدالت بین رشته‌ای را به‌طور کامل پیاده سازی کند بنابراین در مراحل بعدی باید در جهت اصلاح نقاط ضعف کتاب تعرفه جدید و اصلاح نظام پرداخت کشور اقدام گردد.

متن کامل [PDF 581 kb]   (3055 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: چکیده مقالات
دریافت: 1395/5/18 | پذیرش: 1395/6/6 | انتشار: 1395/6/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی می باشد.

© 2015 All Rights Reserved | Paramedical Sciences and Military Health