دوره 16، شماره 2 - ( علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی ( تابستان 1400) 1400 )                   جلد 16 شماره 2 صفحات 49-42 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nazemzadeh shoaei M, nazemzadeh shoaei M, Nouhi E, abaszadeh F. The Relationship between Nursing Student’s Perception of Clinical Learning Environment and Willingness to Take Care of Elderly Patient in the Future. Paramedical Sciences and Military Health 2021; 16 (2) :42-49
URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-261-fa.html
ناظم زاده شعاعی مهشید، ناظم زاده شعاعی مهسا، نوحی عصمت، عباس زاده فرزاد. ارتباط بین درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی و رغبت به مراقبت از بیماران سالمند در آینده. علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی. 1400; 16 (2) :42-49

URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-261-fa.html


1- گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان، ایران
2- بخش پرستاری داخلی و جراحی، مرکز تحقیقات پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
3- مرکز تحقیقات علوم اعصاب، پژوهشکده نوروفارماکولوژی، گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان،کرمان، ایران ، fabaszadeh99@gmail.com
چکیده:   (1055 مشاهده)
مقدمه: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان، مراقبت از آن ها یکی از چالش‌های سیستم‌های مراقبتی و بهداشتی می‌باشد و این موضوع به پرستاران ماهر، متخصص و با انگیزه نیاز دارد؛ لذا این پژوهش با هدف تعیین ارتباط درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی و رغبت آن ها به مراقبت از بیماران سالمند در آینده انجام گردید.
مواد و روش‌ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی که با استفاده از روش سرشماری انجام شد، کلیه دانشجویان پرستاری(146 نفر) شرکت داشتند و این پژوهش در کلیه بخش‌های بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمان که سالمندان در آن ها بستری بودند، انجام گرفت. به منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های ساریکوسکی، ادی و کمبل استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار spss  نسخه 16 و آزمون‌های آماری مختلفی مانند ضریب همبستگی پیرسون، اسپیرمن و من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.  
یافته‌ها: نتایج این مطالعه نشان داد که بین درک دانشجویان پرستاری از محیط یادگیری بالینی همبستگی معنی داری وجود دارد و این جمله به این معنی می‌باشد که با بهبود درک از محیط یادگیری بالینی، تمایل دانشجویان برای مراقبت از بیماران سالمند افزایش می‌یابد.
بحث و نتیجه‌گیری : با توجه به افزایش نیازهای جامعه سالمند برای دریافت مراقبت‌های پرستاری، به نظر می‌رسد لازم است برنامه‌ریزان آموزش پرستاری تأثیر مثبت محیط بالینی را بر تمایل دانشجویان به منظور بهبود پرستاری از بیماران مسن را در نظر بگیرند و باید در این زمینه مداخلات لازم را انجام دهند.
متن کامل [PDF 514 kb]   (876 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مقالات کامل
دریافت: 1400/3/22 | پذیرش: 1400/7/10 | انتشار: 1400/6/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی می باشد.

© 2015 All Rights Reserved | Paramedical Sciences and Military Health