Esmaeilpour M, Moafi L, Houshmand Dalir R, Akbarzadh R. evaluation of the Student Satisfaction about the Performance of Faculty Members of Sabzevar University of Medical Sciences in 1397-98. Paramedical Sciences and Military Health 2019; 14 (1) :17-25
URL:
http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-177-fa.html
اسماعیل پور مریم، معافی لاله، هوشمند دلیر راضیه، اکبرزاده رویا. بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان از عملکرد اساتید مشاور دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سال 98-1397. علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی. 1398; 14 (1) :17-25
URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-177-fa.html
1- گروه اتاق عمل-هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران
2- گروه آمار حیاتی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران
3- گروه اتاق عمل-هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران ، meratroma@yahoo.com
چکیده: (3047 مشاهده)
مقدمه: مشاوره فرآیندی کمککننده است که در طی آن یک مشاور در تلاش است تا توانایی و قدرت تصمیمگیری صحیح را در داوطلب ایجاد نماید. با توجه بهضرورت راهنمایی تحصیلی دانشجویان و جایگاه خطیر استاد مشاور در رشد حرفهای دانشجویان، این مطالعه باهدف بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از عملکرد اساتید مشاور صورت گرفت.
مواد و روشها: این مطالعه توصیفی مقطعی با مشارکت 350 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به صورت سرشماری انجام گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود و پایایی به روش آلفای کرونباخ و روایی صوری و محتوایی انجام شد. تجزیهوتحلیل دادهها با نرمافزار SPSS نسخه 20 انجام گردید.
نتایج: یافتههای پژوهش نشان میدهد که 76.1 درصد دانشجویان از عملکرد اساتید مشاور رضایت دارند. بیشترین میزان رضایت در گویه (رعایت اصول اخلاقی و رعایت احترام متقابل به دانشجویان) و کمترین میزان رضایت مربوط به گویه (امکان دسترسی بهموقع به استاد مشاور) بود.
بحث و نتیجهگیری: بررسیها نشان داد اکثریت دانشجویان شرکتکننده در مطالعه از رضایت خوبی برخوردار بودند. اساتید مشاور ماهر و باتجربه میتوانند با ایجاد تغییرات، دگرگونیها و مشاورههای تحصیلی مثبت، زمینهساز تحولات شگرف در دانشجویان شوند. بنابراین پیشنهاد میشود تا مسئولین دانشگاهها با انجام برنامهریزی صحیح در انتخاب اساتید مشاور تخصصی و از طرفی با ایجاد انگیزه در اساتید مشاور، شاهد انجام هر چه موفقیتآمیزتر پروسه مشاوره دانشجویی گردند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مقالات کامل دریافت: 1398/3/20 | پذیرش: 1398/5/12 | انتشار: 1398/3/10