دوره 12، شماره 3 - ( علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی (پاییز 1396) 1396 )                   جلد 12 شماره 3 صفحات 34-29 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Evaluation of difference between operating room men and women student’s views about quality of educational environment in Iran university of science in the year 2016-2017. Paramedical Sciences and Military Health 2017; 12 (3) :29-34
URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-122-fa.html
نصیری زیبا فریبا، فتح الهی سجاد، حنانی صدیقه. بررسی تفاوت کیفیت ادراک از محیط آموزشی ازدیدگاه دانشجویان مرد و زن کارشناسی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 96-1395. علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی. 1396; 12 (3) :29-34

URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-122-fa.html


1- گروه داخلی - جراح، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
2- گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران ، fatolahi.sajad@yahoo.com
3- گروه اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
چکیده:   (3358 مشاهده)
مقدمه: با توجه به اینکه محیط آموزشی تأثیر زیادی بر موفقیت یادگیرندگان، رضایت، احساس خشنودی رفاه شخصی، پیشرفت و انتخاب شغل دانشجویان دارد. شایان به ذکراست که محیط‌های نامناسب هزینه‌بر بوده و ازنظر مالی بازخورد منفی دارند مطالعه حاضر باهدف بررسی تفاوت کیفیت محیط آموزشی ازدیدگاه دانشجویان مرد و زن کارشناسی اتاق عمل انجام‌گرفته است.
مواد و روش ها: روش مطالعه توصیفی است که در سال 95-96 صورت گرفته است وتعداد 143 (50 نفر مرد و 93 نفر زن) دانشجوی کارشناسی اتاق عمل به پرسشنامه سنجش کیفیت محیط آموزشی DREEM ( Dundee Ready Education Environment Measure) پاسخ دادند.. این پرسشنامه دارای 50 گویه که دامنه نمره آن بین (0-200) است. هرچه نمره حاصله بیشتر باشد نشان‌دهنده محیط آموزشی بهتر و هرچه قدر کمتر باشد نشان‌دهنده وضعیت محیط آموزشی نامطلوب تر است.
یافته‌ ها: این مطالعه نشان داد که ارتباط معناداری بین نمره دانشجویان مرد و زن وجود دارد (P=0.02)، به طوری که دانشجویان مرد دیدگاه مثبت‌تری نسبت به دانشجویان زن داشتند. همچنین بین گروه های سنی مختلف مشغول به تحصیل در مطالعه حاضر مشاهده شد که با افزایش سن درک از کیفیت محیط آموزشی بهبود یافته است .
بحث و نتیجه گیری: دانشجویان مرد دیدگاه مثبت‌تری نسبت به دانشجویان زن از محیط آموزشی‌شان داشتند. گروه سنی (30-33) سال بیشترین نمره را نسبت به دیگر گروه های سنی مورد مطالعه داشتند.
 
متن کامل [PDF 2186 kb]   (2293 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مقالات کامل
دریافت: 1396/9/4 | پذیرش: 1396/9/20 | انتشار: 1396/9/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی می باشد.

© 2015 All Rights Reserved | Paramedical Sciences and Military Health