چکیده: (7725 مشاهده)
پرورش قدرت تفکر یکی از اهداف اصلی آموزش محسوب میشود. تفکر در مورد تفکر در راستای بهبود فرایند فکر، در قلب تفکر انتقادی جای دارد. آموزش رشتههای پزشکی و پیراپزشکی یکی از حیطههایی است که صاحبنظران تلاش زیادی برای بهبود کیفیت آن میکنند و مهارتهای تفکر انتقادی را برای رشتههای علوم پزشکی لازم و ضروری میدانند. در همین رابطه، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی، تفکر انتقادی را یکی از استانداردهای آموزش پزشکی برشمرده است. تفکر انتقادی در مبحث اعتباربخشی دانشکدهها نیز از جمله نکات کلیدی میباشد و یکی از معیارهای مؤسسات اعتباربخشی، اندازهگیری رشد تفکر انتقادی در دانشجویان است. در این مقاله مروری سعی شده است تا خوانندگان با مفهوم تفکر انتقادی و اهمیت آن در آموزش حوزه علوم پزشکی آشنا شوند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
چکیده مقالات دریافت: 1394/8/27 | پذیرش: 1394/8/27 | انتشار: 1394/8/27