دوره 15، شماره 3 - ( علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی ( پاییز 1399) 1399 )                   جلد 15 شماره 3 صفحات 43-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

yadollahi S, heydarpoordastgerdi S. The Correlation between Organizational Commitment of Emergency Medical Service Staff and Care Quality of Pre-hospital Services in Chaharmahal-Bakhtyari Province in 2020. Paramedical Sciences and Military Health 2020; 15 (3) :36-43
URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-230-fa.html
یداللهی سلمان، حیدر پور صادق. همبستگی، تعهد سازمانی کارکنان فوریت های پزشکی و کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان چهارمحال و بختیاری در سال 1399. علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی. 1399; 15 (3) :36-43

URL: http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-230-fa.html


1- گروه فوریت های پزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران ، salmanyadollahi59@gmail.com
2- گروه فوریت های پزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شهرکرد، ایران
چکیده:   (1257 مشاهده)
مقدمه: یکی از مهم ترین مسائل انگیزشی که امروزه با حجم گسترده ای در مطالعات روانشناسی سازمانی گسترش یافته است، مسئله تعهد سازمانی است. که امروزه جایگاه مهمی در تحقیقات از آن خود ساخته است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه تعهد سازمانی کارکنان فوریت های پزشکی و کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در استان چهارمحال و بختیاری می باشد.
مواد و روش ها: پژوهش حاضر، پژوهشی توصیفی، مقطعی و کاربردی است، که با مشارکت 113 کارکنان فوریت های پزشکی و 217 بیمار که خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را دریافت کرده اند و به بیمارستان منتقل شده اند، انجام شده است. نمونه گیری از هر دو  جامعه به صورت تصادفی انجام شد، داده های پژوهش توسط 2 پرسشنامه معتبر جمع آوری شد و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری spss نسخه 18 و آزمون های همبستگی و همچنین آنالیز واریانس انجام شد.
 یافته ها:  بر اساس یافته های پژوهش، تعهد هنجاری با کیفیت خدمات (05/0=P و52/0=r) رابطه آماری داشت. همچنین، تعهد مستمر نیز دارای همبستگی مثبت و معنادار با قابلیت اطمینان داشت. (02/0=p و 52/0=r)
بحث و نتیجه گیری:  با توجه به تأیید همبستگی تعهد هنجاری و مستمر کارکنان فوریت های پزشکی با برخی ابعاد کیفیت خدمات پزشکی اورژانس به نظر می رسد برنامه ریزی و اقدام جهت بهبود آن ها می تواند منجر به ارائه خدمات با کیفیت  مطلوب تر شود.
متن کامل [PDF 513 kb]   (1411 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مقالات کامل
دریافت: 1399/9/1 | پذیرش: 1399/11/7 | انتشار: 1399/9/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی می باشد.

© 2015 All Rights Reserved | Paramedical Sciences and Military Health