دوره 16، شماره 1 - ( علوم پیراپزشکی و بهداشت نظامی ( بهار 1400) 1400 )                   جلد 16 شماره 1 صفحات 64-57 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


گروه روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ، masoudnader@gmail.com
چکیده:   (2821 مشاهده)
مقدمه: شیوع بیماری کووید-19یا کرونا ویروس نوین-2019 ((SARS-CoV-2 باعث به چالش کشیده شدن آموزش فیزیکی (براساس قانون فاصله اجتماعی) در موسسات آموزشی شده است. یکی از راه های غلبه به عدم امکان تشکیل حضوری کلاس های آموزشی استفاده از فناوری های نوین و آموزش از راه دور می باشد .لذا این تحقیق با هدف بررسی چالش ها و فرصت های  آموزشی در دوران شیوع بیماری کووید-19(یادگیری زبان از طریق آموزش از راه دور و فضای مجازی) انجام شده است.
مواد و روش ها: این مطالعه به صورت مروری نقلی بوده که جستجو از طریق پایگاه هایScholar Google ، PubMed،SCOPUS،Proquestپایگاه علمی جهاد دانشگاهی، بانک نشریات کشور بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی انجام شد. معیارهای ورود مقالات شامل: پژوهش مرتبط با کلید واژه های  آموزش از راه دور و بیماری کووید19 و.. ، انتشار مقاله به زبان فارسی یا انگلیسی، امکان دسترسی به متن کامل مقالات می باشد.
یافته ها:
بررسی یافته های تحقیقی 10 مقاله مشخص کرد که استفاده از فناوری های نوین و آموزش از راه دور در کاهش محدودیت حضور فیزیکی و افزایش پیشرفت تحصیلی مناسب می باشد؛ لذا در سیاست گذاری های آموزشی می توان این موضوع را مد نظر قرار داد.
بحث و نتیجه گیری: باتوجه به بررسی های به دست آمده اگرچه شیوع بیماری کووید19باعث به  چالش کشاندن آموزش شده است ولی از سمتی باعث  فرصت های مناسبی جهت استمرار و پایه ریزی آموزش مجازی می شود.
متن کامل [PDF 471 kb]   (1936 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مقالات کامل
دریافت: 1399/12/13 | پذیرش: 1400/7/17 | انتشار: 1400/3/30

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.