@ARTICLE{Akbarzadh, author = {Esmaeilpour, Maryam and Moafi, Laleh and Houshmand Dalir, Raziyeh and Akbarzadh, Roya and }, title = {evaluation of the Student Satisfaction about the Performance of Faculty Members of Sabzevar University of Medical Sciences in 1397-98}, volume = {14}, number = {1}, abstract ={مقدمه: مشاوره فرآیندی کمک‌کننده است که در طی آن یک مشاور در تلاش است تا توانایی و قدرت تصمیم‌گیری صحیح را در داوطلب ایجاد نماید. با توجه به‌ضرورت راهنمایی تحصیلی دانشجویان و جایگاه خطیر استاد مشاور در رشد حرفه‌ای دانشجویان، این مطالعه باهدف بررسی میزان رضایتمندی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از عملکرد اساتید مشاور صورت گرفت. مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی مقطعی با مشارکت 350 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به‌ صورت سرشماری انجام گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه پژوهشگر ساخته بود و پایایی به روش آلفای کرونباخ و روایی صوری و محتوایی انجام شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با نرم‌افزار SPSS نسخه 20 انجام گردید. نتایج: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که 76.1 درصد دانشجویان از عملکرد اساتید مشاور رضایت دارند. بیشترین میزان رضایت در گویه (رعایت اصول اخلاقی و رعایت احترام متقابل به دانشجویان) و کمترین میزان رضایت مربوط به گویه (امکان دسترسی به‌موقع به استاد مشاور) بود. بحث و نتیجه‌گیری: بررسی‌ها نشان داد اکثریت دانشجویان شرکت‌کننده در مطالعه از رضایت خوبی برخوردار بودند. اساتید مشاور ماهر و باتجربه می‌توانند با ایجاد تغییرات، دگرگونی‌ها و مشاوره‌های تحصیلی مثبت، زمینه‌ساز تحولات شگرف در دانشجویان شوند. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا مسئولین دانشگاه‌ها با انجام برنامه‌ریزی صحیح در انتخاب اساتید مشاور تخصصی و از طرفی با ایجاد انگیزه در اساتید مشاور، شاهد انجام هر چه موفقیت‌آمیزتر پروسه مشاوره دانشجویی گردند. }, URL = {http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-177-fa.html}, eprint = {http://jps.ajaums.ac.ir/article-1-177-fa.pdf}, journal = {Paramedical Sciences and Military Health}, doi = {}, year = {2019} }